Det harde treningslivet
Etter siste blogginnlegg har jeg fått mange spørsmål om hvordan jeg har tenkt til å trene bedre. Her er mine svar på det.
Publisert: 15.08.2011 kl. 10:52
Endret: 15.08.2011 kl. 10:53
Del på Facebook
Etter siste blogginnlegg har jeg fått mange spørsmål om hvordan jeg har tenkt til å trene bedre. Jo, etter hvert som åra går, så danner man seg ett ganske stort øktarkiv. Ett arkiv som en ser hva man kan trene på om man sliter med avtrekk på stå for eksempel.

For meg er det viktig og vite hva jeg skal trene på og hvordan jeg skal trene på det 14 dager frem i tid. For og få til dette må man ha struktur i treningsarbeidet, så man blir nødt til og legge inn en liten halvtime hver uke og planlegge fremover i tid. Og etter endt trening er det viktig og få ned på papir noen få ord om treninga, helst i en egen treningsdagbok.

Selv skriver jeg ned 3 positive ting og 1 ting jeg må jobbe videre med. Det er viktig og skyte kun når man har lyst til og skyte, da får man mest igjen for arbeidet som legges ned, heldigvis for meg har jeg veldig ofte lyst! Etter mange timer aleine får jeg ofte følelsen at nå står jeg bare og skyter, det er ikke det jeg ønsker.

Får da ikke utviklet det jeg holder på med, derfor det alltid kjekt og kunne ringe til en kompis og spørre om han har lyst til og komme bort en tur i morgen og skyte en avtalt konkurranse, det gjør slik at man blir litt ekstra tent og man får opp treningsiveren. Da er man nødt til å jobbe for alle skuddene. Om man glemmer kontrollpunktene og fasiten på ett skudd er det ett bortkastet skudd.
,
Nå som sesongen nærmer seg slutt fyller jeg ut en kapasitetsanalyse. Da får man frem ganske tydelig, ja jeg er blitt litt flinkere til å bedømme vind! Og man ser fort hva man trenger å jobbe videre med om du har gjort dette før sesongen startet.

De fleste skyttere sier det er lett og skyte en tier. Spørsmålet er vel egentlig bare hvordan man skyter den. Skriv ned ett bevistgjøringsskjema som forteller deg alt du trenger å vite om stillingen din. For eksempel på stå, hvor mye trykk har jeg under beina, hvor stor avstand skal det være mellom bena, åssen vinkel skal jeg ha i forhold til skiva, hvor stort trykk har jeg på skinnstøtte osv.

Når man veit 100% hvordan det føles å skyte en tier, så er det mye enklere og skyte flere etter hverandre og man kan starte med den beste økten, sofatreningen!
- Moland blir konge
11.07.2014 11:09
5.56 og andre småting
23.04.2014 08:25
Det måtte bare komme
11.11.2012 11:08
Hvor er nødutgangen?
08.11.2012 23:10
Debutantenes kongelag
08.08.2012 12:26
Hvorfor 28 x 349?
03.07.2012 13:14
LS på kvelden
22.11.2014 09:24
LS på kvelden
06.08.2014 20:05
LS på kvelden
05.08.2014 21:04
LS på kvelden
04.08.2014 19:26
LS på kvelden
03.08.2014 19:17
LS på kvelden
02.08.2014 18:18